ورود اعضاء ورود اعضاء نقشه سایت نقشه سایت
۱۳۹۵ سه شنبه ۵ بهمن
گروه های آموزشی گروه های آموزشی گروه های آموزشی
صفحه اصلی
English
سخن روز
چندپايه

تقارن

 

مباحث مورد نظر در اين روش:

پايه اول ( رياضي – الگويابي؛ هنر)

پايه دوم (رياضي ( الگويابي ؛ تقارن ) هنر- فارسي)

پايه سوم ( رياضي ؛ تقارن؛ فارسي؛ هنر )

پايه چهارم ( رياضي – قرينه يابي – فارسي – هنر)

پايه پنجم (رياضي –  قرينه يابي ؛ فارسي – هنر)

پايه ششم (رياضي – قرينه يابي ؛ فارسي - هنر)

نحوه ي چينش:

Oval: گروه بMoon: گروه الف                   

 

                                           گروه ج

 

 

مشخصات گروهها :

گروه الف ) شامل پايه هاي اول و دوم به صورت هلالي

گروه ب) شامل پايه هاي سوم و چهارم به صورت مركزي

گروه ج) پايه هاي پنجم و ششم به صورت چرخشي يا ثابت

 ابزار لازم :

تست رور شاخ – جوهر-كاغذ- قيچي –كتاب و....

نكات قابل توجه:

·         دانش آموزان پايه ششم مي توانند با توجه به اشكال به دست آمده در پايان كار اقدام به اظهار نظر و تفسير موارد با توجه به آزمون رور شاخ نمايند (با كمك معلم )

·         اشكالي كه مورد ارزيابي قرار مي گيرند و با شكل تست انطباق داده مي شوند بايد فاقد نام باشند .

·         معلم مي تواند از كليه ي گروه ها بخواهد گزارش عملكرد تهيه نمايند و مراحل مورد علاقه ي گروه را مشخص كننداين گزارش مي تواند كتبي يا مصور باشد .

·         در پايان تدريس معلم جهت جمع بندي مطالب با روش سخنراني ارتباطات طولي و عرضي مبحث مربوطه را در پايه هاي مختلف مورد نظر قرار داده و جهت كسب مهارتهاي اجتماعي و افزايش انگيزه در دانش آموزان به بحث گروهي مي گذارد .

·         معلم بر كار گروه ها نظارت نموده و ارزشيابي  هاي لازم راانجام مي دهد .

·         در اين روش ها سعي شده دانش آموزان گروه الف كار كمتري داشته باشند تا بتوانند كار بچه هاي بزرگتر را مشاهده نموده و غير مستقيم آموزش ببينند.

·         همچنين تكاليف طوري طراحي شده كه بسطي و خلاقيتي بوده و تمام گروه ها را در برگيرد.

 

وظايف گروه الف :

- چكاندن يك قطره جوهر روي كاغذ

- تا نمودن كاغذ

-جدا نمودن اشكالي كه داراي قرينه مي باشند از بين ساير اشكال

 

وظايف گروه ب:

-          چكاندن قطره اي جوهر در وسط كاغذ و تا نمودن آن از وسط

-          به دو قسمت نمودن كاغذ از محل تاخوردگي و تقسيم كاغذها بين اعضا

-          ترسيم قرينه ي هر نيمه شكل توسط هر دانش آموز

 وظايف گروه ج:

- مشاهده ي كار گروه هاي الف و ب به صورت دقيق و تهيه گزارش عملكرد

- جمع آوري اشكال ترسيم شده توسط گروه ب و ارزيابي

تكليف:

با دقت در محيط پيرامون خود ليستي از لوازم داراي قرينه تهيه نموده و شكل آنها را رسم كنيد . حداقل 3 مورد

با توجه به مطالب كتاب علوم خود موجودي فضايي رسم كنيد كه داراي قرينه نباشد .سپس آن را با شكل انسان مقايسه كرده و تضادهاي آنها را يادداشت كنيد.

آيا مي دانيد وجود اعضاي قرينه در بدن ما يكي از نعمات خداوند بزرگ است كه در انجام كارها به ما كمك مي كند؟ به نظر شما چگونه بايد   از خدا شكرگزاري كنيم ؟

اعضاي قرينه بدن انسان را نام برده و شكل آنها را بكشيد. حالا بنويسيد از چه وسايلي براي رفع مشكلات احتمالي اين اعضا مي توان استفاده كرد .

 

تاریخ به روز رسانی: 1394/09/13
تعداد بازدید: 2684
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1.5 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
تمامي حقوق اين پايگاه متعلق به اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي مي باشد.
نوخندان درگز قوچان سرولايت چناران كلات تبادكان گلبهار تحت جلگه نيشابور طرقبه و شانديز ناحيه هفت مشهد ناحيه چهار مشهد ناحيه يك ناحيه پنج مشهد ناحيه سه مشهد ناحيه شش مشهد ناحيه دو مشهد زبرخان احمداباد كدكن جلگه رخ رضويه فريمان خوشاب جوين جغتاي داورزن سبزوار ششتمد ميان جلگه باخزر سرخس صالح آباد تربت جام تايباد رشتخوار مه ولات خليل آباد بردسكن بجستان گناآباد خواف كوهسرخ كاشمر تربت حيدريه زاوه
ورود اعضاء
بستن
Powered by DorsaPortal